Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Thursday 18 June 2015

Zemiakový nákyp s cuketami

Prisahám, že sa snažím, ale aj tak sa mi nedarí dostáť za tými cuketami a tak som pod rastlinami našla znovu narastených niekoľko obrýň, ktoré sa na mňa veselo usmievali. A ja na ne. Veď nieje žiadny problém túto zeleninu spotrebovať na niekoľko spôsobov, či už ako polievku, zapekané, cestovinovú omáčku, prílohuplacky, slaný koláč a čo ja viem čo ešte. A vedeli ste, že kvety cukiet môžete naplniť a fritovať? Alebo urobiť vegetariánske hamburgery? A môžete ich aj naplniť a zapekať.

Práve tú nákypovú časť som sa rozhodla rozšíriť a pripravila som zemiakový nákyp s cuketami.


So šalátom to bolo niečo fantastické.

Potrebujete vopred uvarené a roztlačené zemiaky, do ktorých pridáte vajce podľa množstva zmesy, soľ, korenie, strúhaný Hiadlovec, rikotu, muškátový oriešok. Pokiaľ je zmes veľmi suchá, pridajte trošku mieka, ak je primokrá trochu strúhanky.

Poduste si na panvici cuketu, posoľte a pridajte do nej bylinky. Môžete použit bazalku, majorán, oregáno.

A teraz už len vrstvite. Do zapekacej misy dajte vrstvu zemiakov, na to cuketovú plnku a zakryte to zvyšnou polovicou zemiakov. Navrch dajte nakrájanú mozzarellu a šup s tým na 20 minút do rúry, aby sa to prepieklo a syr roztopil.

Otvorte si fľašu bieleho vína a môžete vychutnávať teplé letné večery.

No comments:

Post a Comment