Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Tuesday 27 September 2016

Tekvicový nákyp

Začala sa jeseň, zberáme postupne tekvice a jedna z nich sa rozhodla, že začne hniť. Tak poďho očistiť a podusiť moju dnešnú obeť. Najprv som si myslela, že urobím tekvicové gnocchi, ale.... človek mieni a ..... Cesto bolo aj po pridaní vajca nedostatočne hutné a vo vriacej vode sa mi rozpadávalo. A tak som namiesto gnocchov urobila nákyp. A mám v zásobe skvelý základ na polievku minestróne na zajtra večer. :)



Takže znovu potrebujete podusenú tekvicu, ktorú roztlačíte najlepšie vidličkou. Do zmesy pridáte aspoň dve vajcia (podľa množstva zmesy), strúhanku na zahustenie (tip: skúste si ju predtým nasucho opražiť na panvici - získa orieškovú chuť), soľ, korenie, muškátový oriešok a nastrúhaný parmezán - Hiadlovec.
V miske roztopte maslo, pridajte šalviové listy a mierne duste až do momentu, kedy začnete cítiť vôňu šalvie v vzduchu. Vypnite plameň a pridajte voňavé maslo k tekvicovej zmesy.
Zmes dajte do zapekacej nádoby, posypte syrom podľa chute: Hiadlovcom, nivou, gorgonzolou, mozzarelou, parmezánom, provolou, oštiepkom. Zapečte asi 20 minút v rúre a nechajte mierne odstáť, aby sa lepšie krájal a nerozpadal sa.

Dobrú chuť.

No comments:

Post a Comment