Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Tuesday 26 September 2017

Po dlhom čase..prišla jeseň

Názov blogu je jednoduchý a aj jeho vysvetlenie. Po dlhom čase, pretože po dlhom čase som konečne niečo iné uvarila ako osvedčených cez 250 receptov nachádzajúcich sa na tomto blogu a hlavne našla si čas sem aj  niečo napísať. A prišla ješeň...nuž pretože naozaj prišla. U nás v Ríme nás prekvapila tak trošku skokom..keď po horúcom lete prišli teploty len okolo 20 stupňov. Ale aj to musí byť.

No a s takými teplotami prišla aj chuť zapnúť rúru na pečenie a niečo v nej upiecť. Keďže momentálne bojujeme s nápadom kúpiť si domácu pekáreň na chlieb, tak som vytiahla 10 rokov starú brožúrku o pečení chleba doma...bez pekárne, len s robotom a rúrou. A vybrala som nasledujúci recept...hríbové slimáky.

Priznám sa, pomohla mi s nimi staršia dcéra a keďže jej veľa pojem slimák nehovorí, tak sa rozhodla, že žemle budú rovnako vhodné. A musím sa priznať, že keď sa bytom šírila vôňa hríbov a orechov, tak prvé čo som urobila bolo, že som vytiahla z chladničky maslo a ešte za tepla ho natrela na žemľu. Krásne sa roztopilo a už neostávalo nič iné, len zahryznúť do tohto pokladu.


Ale to už predbieham.

Na výrobu slimákov potrebujete (za vás to vymiesi kuchynský robot):
príchute: 25 g sušených hríbov (namočte ich aspoň na pol hodinu do letnej vody- budete ju potrebovať)
125 g orechov (vlašských alebo akékoľvek máte)

na cesto : 500 g hladkej múky
125 g mlieka
1 kocku droždia
1 čl cukru
1 čl soli
4 pl orechového oleja (ja som dala tekvicový)
2 pl tymiánu
1/8 l z vody z hríbov
Všetko spolu aspoň 10 minút nechajte miesiť v robote. Ak chcete môžete si vopred urobiť z mlieka, cukru a droždia kvások. Cesto nechajte aspoň pol hodinu kysnúť na teplom mieste, prikryté vlhkou čistou utierkou.

Následne nasekajte nadrobno orechy a aj hríby a primiešajte k cestu. Nechate asi 10 minút podkysnúť. Rozvaľkajte a vatvarujte asi 12 kusov 18 cm hadov, ktorých zrolujete do tých slávnych slimákov. Nechajte na plechu vyloženom papierom ešte 30 minút podkysnúť.

Potrite žĺtkom, posypte orechmi a hríbami (ak vám zostali, či ste si odložili - ja som to nespravila. Všetko skončilo v ceste) a dajte do predhriatej rúry piecť asi 20-25 minút pri 180 stupňoch.

Krásnu jeseň vám prajem.

No comments:

Post a Comment