Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Tuesday 11 December 2012

Lepkavá torta s jablkami a čokoládou

No keďže je pomerne chladno, v krbe mi veselo plápolá ohník a ja mám chuť na niečo teplé a na niečo sladké. Tak som si pripravila čajík z adventnej edície a z chladničky vytiahla túto šťavnatú tortu.
Na cesto potrebujeme:
200 g masla
2 jablká, očistené a postrúhané
220 g cukru, môže byť aj menej, alebo použite prírodné sladidlo stéviu
225 gramov múky s práškom do pečiva
3 vajcia - môžte ich aj rozdeliť a sneh vyšľahať samostatne
55 g kakaa

Na polevu:
1 ČL masla
1ČL mlieka
1 ČL kakaa
sóda bikarbóna
50 ml vody

Poleva je jednoduchá - vo vodnom kúpeli nechajte rozpustiť všetky ingrediencie a našľahajte. Ak je prihustá, pridajte ďalšie mlieko.

Predhrejte si rúru na 200 stupňov a vymastite alebo vyložte mastným papierom hranolovú formu na pečenie.
Zmiešajte dohromady ingrediencie na cesto, ako som povedala, môžete vyšľahať sneh, ale nieje to podmienkou. Ja zmiešam najprv suché ingrediencie a potom mokré najprv samostatne, aby sa dobre premiešali a potom vlievam mokré do suchých - tak sa mi nič nezhrčkavie. A tiež šľahám sneh - viac vyskočí koláč - maminka ma naučila. :)
Dáme cesto do formy a vložíme ako vždy do predhriatej rúry. Pečieme kým nieje upečené, robíme test špajdlou. Trvá to cca 30 minút, počas ktorých sa ja postavím na stepper a snažím sa uchlácholiť moje svedomie. Po upečení necháme vychladnúť najprv 5 minút vo forme, potom opatrne vyberieme a necháme vychladnúť úplne na mriežke. Skúste ho položiť naopak - vrchom nadol - tak sa vám veľmi neubije dno a budete ho mať rovnomerne stlačený. Po vychladnutí potriete polevou a je to.

Môžete použiť aj klasickú polevu, ono je to jedno. Čo sa vám najľahšie robí, to urobte. Potom dajte misku z polevy vylízať manželovi, ako ja....

Inak namiesto jabĺk môžete použiť aj hrušky, banány, broskyne a marhule...fantázii sa medze nekladú...

Je vynikajúca, a dokonca sa dobre skladuje v chladničke - ja ju tam mám už týždeň. Čo je rekord, pretože som jasná maniačka na sladkosti. Manžel sa mi smeje, že ju stráži jedovatý had....

Idem chlácholiť svedomie... pekný večer....


No comments:

Post a Comment