Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Wednesday 29 October 2014

Gaštanová torta na prvú ....

Asi by som ju mohla nazvat aj posledné omrvinky, vzhľadom k tomu, ako rýchlo zmizla zo stola....


Táto gaštanová torta pochádza ze regiónu Val Camonica v Alpách a jej recept mám, no z obalu originálnej torty, ktorú priniesol manžel z tohto regiónu spoločne s košom typických výrobkov slúžiacich na reklamu ako gaštanová múka, fettucine z gaštanovej múky, tri druhy koláčov (jedným bola táto torta a ďalšie dva boli keksy), med a tuším tam bola a Rosa Camuna - typický syr vo tvare štvorlístka.

Tu je recept, samozrejme bez množstva, veď kde by som ho vzala a recept vyzerá byť dobre stráženým tajomstvom tamojších gazdiniek, vidiac, že ani ujo Internet mi v hľadaní nepomohol.
Dobrá kuchárka si tu snáď poradí: cukor, vajcia, gaštanová múka 15 percent, hrubá múka, škrobová múka, žĺtko, med, kypriaci prášok - všetko zmiešať a piecť do upečenia.

Veľmi vám nevyskočí, pretože gaštanová múka je ťažká, tak sa neplašte, má byť nízka. Ja som si ju ešte obzvláštnila sekanými orechami a hrozienkami - ale to až keď som ju piekla na druhýkrát. A vrch som po upečení popichala špáradlom a poliala rumom. Nabudúce pridám rovno do cesta.

Ak sa mám priznať, ja som od nej úplne závislá. Teraz sa chystám upiecť gaštanový koláč s jablkami, len v obchode nemali gaštanovú múku. Tak hor sa na lov!!!


No comments:

Post a Comment