Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Wednesday 27 May 2015

Čokoláda vyrieši všetko

Včera som akosi predčasne hovorila o tom, že konečne prichádza leto. Predčasne preto, lebo rýchlo nato, ako som dopísala som začula dunieť hromy blesky. Vyšla som na terasu a u nás krásne svietilo slniečko, ale predsa to dunenie to bolo. Po polhodine varovných signálov to prišlo. Tma ako v rohu, zima, že zo šiat sme sa prezliekli rovno do teplákov a hlavne..lejak ako naozaj. Prišla pravá letná búrka - z ničoho nič.
Takéto počasie, keď by človek potreboval pritúliť sa, zakutrať sa pod perinu a čítať nejakú dobrú knihu, ale vie, že ešte pár hodín nič z toho nebude môcť urobiť, vie vyriešiť len jedna vec - extra porcia čokolády.

A tak sa zrodil čokokoláč s ovocným šalátom.


Recept je naozaj veľmi jednoduchý. Najskôr si nechajte vo vodnom kúpeli alebo v mikrovlnke rozpustiť 150 g a 100 g masla. Nechajte vychladnúť. Vyšľahajte 3 vajcia, pridajte 100 g cukru, 40 g kakaového prášku a rozpustenú zmes čokolády a masla. Nalejte do tortovej formy (ak chcete môžete urobiť aj monoporcie v muffinkových formách) - ja som použila formu s priemerom 22 cm a množstvo cesta bolo tak akurát.

Pečte v predhriatej rúre asi 25-30 minút pri 180 stupňoch. Podávajte so šľahačkou alebo ako ja s nakrájaným ovocím, ktoré ste pokvapkali citrónom. 

Po dobrej večeri - mali sme rizoto s endíviou nám tento koláč padol celkom vhod. A vám?

No comments:

Post a Comment