Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Saturday 10 October 2015

Čokotorta

Dnes je naozaj deň, keď človek potrebuje nejakú podporu v tvare čkoládovej torty. Už od včera večera prší a nevyzerá to, že ba hodlalo prestať. tak som potrebovala morálnu podporu a vytvorila ju z čokolády.


Vy by ste si dali tiež? Nuž nieje nič ľahšieho, pretože netreba miešať bielky ani vajcia (torta ich neobsahuje), musíte len zmiešať mokré prásady so suchými a rozpustiť čokoládu. Ale tú môžete nahradiť aj kakaom, len potom musíte upraviť pomer tuku. Originálny recept vlastne obsahuje kakao nie čokoládu.


Na 20 cm tortovú formu potrebujete:
200 g múky, 3 ČL kakaa, 1 ČL sódy, 100 g cukru, 250 ml letnej vody, 1 ČL citrónovej šťavy (ja som použila limoncello, ale môžete hocijakú likér aký máte doma, višňový, rum, alebo žiadny), 60 ml oleja.

Zmiešajte suché a mokré prísady, vlejte do formy a pečte v predhriatej rúre asi 30 minút pri 180 stupňoch.

Ja som namiesto kakaa použila 100 g čokolády rozpustenej vo vodnom kúpeli, priliala som 1 PL oleja a vodu a do toho som primiešala suché prísady. Už som nepoužila 60 ml oleja, iba tú jednu lyžicu.

Uvidíme dokedy mi zostane, ale ak sa nezmení počasie asi to dlho nevydrží...

No comments:

Post a Comment