Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Saturday 10 October 2015

Dusená kapusta s hrozienkami a jablkami

Dobre priznám sa. Tentokrát mi to trvalo trochu dlhšie, kým som sa zase ozvala: ale medzi pekným a zlým počasím, výmenou záhrady z letnej na zimnú a olivobraním som sa nejako nevedela prinútiť niečo sem dať.

Až kým som nekúpila konečne typicky zimnú zeleninu: bielu hlávkovú kapustu a kel. A to ma už vyprovokovalo, aby som vám ich predstavila aj pod inou hlavičkou nielen dusené v polievke či na haluškách.

Kelových receptov u mňa nájdete už niekoľko, takže poďme sa venovať kapuste. sme doteraz tuším urobili iba jedenkrát ako slaný koláč.

Kapustu si rovnako ako kel môžete pripraviť na veľa spôsobov, resp. v receptoch zamieňať jedno s druhým podľa toho, čo máte v chladničke.




Obidve sú ideálne ako jednoduchý šalát, či ľahká večera a ako príloha k dobrému mäsku.

Základom je na masle či oleji do sklovita podusené cibuľka, na ktorú si pridáte na pásiky nakrájanú kapustu (budem hovoriť o kapuste, lebo práve tú som dnes takto pripravila na obed). Posoľte, pridajte majoránku a duste domäkka. Ťažko povedať ako dlho, závisí od zeleniny ako takej. Asi 10 až 15 minút pred koncom pridajte kyslejšie jablká nakrájané na kúsky a hrozienka a spoločne duste domäkka. Ak chcete môžete pridať aj oriešky: píniové, kešu, vlašské - chutiam sa medze nekladú.

Tento šalát má aj svoju studené  nevarenú variantu.

Nakrájajte na tenko kapustu, pridajte hrozienka, orechy a polejte dressingom urobeným z olivového oleja, soli, horčice, octu (jablkového či balzamikového - záleží či chcete ostrejšiu chuť alebo nie). premiešajte a nechajte asi hodinu odpočinúť si. Pred podávaním pridajte nakrájané jablko. Hotovo.

Vyskúšajte a uvidíte.

P.S. ja k tomu večer pridám pečené zemiaky a celé to zapečiem v rúre s údeným syrom. Dám vedieť aké to bolo ...

P.S.2. hlásim sa po večeri: s tým údeným syrom a pečenými zemiakmi to bolo výborné. Urobte si na to ešte volské oko a pochutíte si minimálne tak ako ja !!!!!!

No comments:

Post a Comment