Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Monday 2 November 2015

Jeden starší recept: plnené černicové muffinky

Tieto muffinky som piekla už dávnejšie, ale ke´dže som sa k písaniu dostala až teraz. Nuž....veď človek si ho môže upiecť kedykoľvek. A bude stále rovnako dobrý. Je to výborný recept, ak vám napríklad zostal v pohári lekvár či kompót, alebo ste sa oboch už prejedli, a chceli by ste ich použiť nejako inak.



Na cetso potrebujete 250 g múky, 10 g prášku do pečiva, 150 g cukru (ev.30 g kakaa - môžete nahradiť sušeným ovocím, kompótom, alebo tak ako ja lekvárom v strede), 80 g čoko guličiek, 250 g mlieka a 30 g oleja. AKo vždy platí pravidlo, že je potrebné zmiešať suché prísady a primiešať k nim mokré. Cesto premiešajte len pár krát - niektoré kuchárky zaprisahávajú, že nie viac ako 8 - lebo inak vám spľasne a muffinky budú nízke a gumové.

Do foriem dajte jednu lyžicu cesta, na to pridajte lyžičku lekváru a prikryte to ešte cestom. Pečte v predhriatej rúre asi 20 minút pri 175 stupňoch.

Čo sa týka lekváru ja som použila černicový, ale môžete použiť hocijaký, aj keď ja uprednostňujem kyslejšie lekváre, aby stiahli sladkosť koláčov.

Príjemný začiatok týždňa!!!!

No comments:

Post a Comment