Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Monday 9 December 2013

Zvyšková torta zo zeleniny

Ahojte,

chystáme sa preč, tak som musela spotrebovať všetky zvyšky z chladničky. No a ako to už býva, v našej chladničke sa nachádza len zelenina: našla som dusenú tekvicu, baklažán, papriku a sparenú brokolicu.

No a z tejto kombinácie vznikla táto krásna roláda.

Na cesto môžete použiť buď vlastnoručne vyrobené cesto (200 g múky, soľ, olej a voda. Niekedy pridávam aj jedno vajko) alebo lístkové cesto. Hlavne nezabudnite, že v oboch prípadoch musí byť plnka studená, resp. vychladnutá, lebo inak sa vám cesto začne rozpadávať ešte skôr ako ho preložíte na plech.

Na plnku si jednoducho v miske zmiešajte všetky možné druhy dusenej zeleniny aké nájdete. Pridajte strúhaný syr, vajce, soľ, koreniny a bylinky. Premiešajte a naplňte cesto. Následne môžete buď urobiť klasicú tortu s použitím formy alebo ako ja v tomto prípade roládu. Ak sa rozhodnete pre roládu nezabudnite povrch potrieť vajkom alebo slnečnicovým olejom. No a už vám neostáva nič iné, iba dať toru do rúry na minimálne pol hodiny, čo závisí od vašej rúry a od formy torty.

Ja som ju podávala s uhorkovým šalátom v sladkokylsom náleve alebo s cviklovým šalátom. Mňamka.

No comments:

Post a Comment