Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Monday 15 September 2014

Slané jednohubky

Neviem, čo ma to napadlo, ale jeden podvečer som mala mlsnú slinku na niečo dobrého a slaného a rozhodla som sa vyskúšať recept z knihy o tom, že Francúzky sú šik v každom veku.

Zapáčil sa mi aj z toho dôvodu, že som neverila, že z uvedeného množstva môže vyjsť dosť jednohubiek  - no a veru tak bolo. Jednohubiek viac než dosť.

Prísady sú: 150 ml vody, 90 g masla, 180 g múky, soľ, korenie, 60 g strúhaného syru, pol lyžičky kumínu a dusená jarná cibuľka či pór a 2 vajcia.

V hrnčeku si na miernom ohni vo vode rozpustite maslo. Následne pridajte podusené cibuľku, premiešajte a pridajte múku. Miešajte kým sa zmes pekne nespojí. Stiahnite z ohňa. Pridajte soľ, korenie, kumín, premiešajte a nechajte vychladnúť. Následne primiešajte dve vajcia a strúhaný syr. Vypracujte cesto, ktoré následne lyžičkami vytvarujete do požadovaného tvaru a dávajte ich na plech vystlatý papierom na pečenie.

Pečte v predhriatej rúre asi 30-40 minút, kým nenapuchnú a nebudú zlatožlté.

Hračka ich vyrobiť a jednoznačne výborný recept. Ako syr som použila výborný zázrivský údený a nabudúce vyskúšam dať cesto do cukrárenského vrecka a vytláčať ho na plech ako pusinky. Uvidím, či sa mi to podarí.

No comments:

Post a Comment