Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Tuesday 2 December 2014

Ešte raz višne - crostata s rikotou a višňami

Priznám sa, nechcela som ju robiť - len manžel ma ukecal, že ak ju raz ochutnám, tak iná nebudem chcieť jesť. No skoro mal pravdu, lebo bola naozaj vynikajúca - ale ja som na sladké, tak sa nebojte, určite ešte budem sladké koláčiky vypekať jedna radosť.

Musím sa však s vami podeliť o tento jednoduchý recept. Technicky naň neexistuje presný recept na množstvo prísad na cesto. Ja som crostatu zverejnila už dvakrát a vždy s iným množstvom cesta. A ani tento krát to nebude inak.

Hovorí sa, že crostata je koláč typicky rímsky a teda v tunajších pasticceria nájdete rôzne druhy, jeden lepší od druhého. Inak hoci v súčasnosti sa robí s višňovou marmeládou, poriginálny recpt požaduje celé višne a my preto použijeme tie, ktoré sme si pripravili pri výrobe likéru ratafia.


Čo myslíte, môžem sem pridať aj ten môj recept?


Na cesto si pripravte 300 g múky, 150 g cukru a 150 g masla, 3 vajcia (Taliani z nejakého dôvodu používajú len žĺtky - ja celé vajcia a rozdiel som ešte nepobadala. Asi to bude tým, že sa im veľmi páči torta Pavlova a snehové pusinky), kôru z bio citrónu a štipku soli. Všetko spločne zmieste - ja si pomáham kuchynským robotom s nožmi. Je to rýchlejšie a nezašpiním si ruky - mieste, kým sa v mixéri nezačnú tvoriť hrudky, vyberte a na doske premieste, aby sa cesto spojilo. Nechajte aspoň pol hodinu v chladničke oddýchnuť.

Medzičacom si cez sitko prepasírujte 400 g rikoty, 140 g cukru, pridajte dve vajcia a 200 g višní. Premiešajte. Ak nemáte rikotu - tú ovčiu, použite tvaroh - dúfam, že tento recept môj muž čítať nebude, ale čo už, treba mať fantáziu a hlavne v kuchyni. :)

Dve tretiny cesta vyvaľkajte na doske a dajte do vymastenej a pomúčenej formy, naplňte plnkou a navrch dajte mriežky pripravené z zvyšného cesta. Ak sa vám nechce robiť mriežky tak ako niekedy mne, použite formičky na vianočné pečivo a vyrežte nimi rôzne formy.

Dajte piecť do predhriatej rúry na 170 stupňov na asi 40 minút. Sledujte pečenie, aby nezhorela. Na konci by mala byť pekne dozlatista upečená. Nechajte vychladnúť a posypte práškovým cukrom.

Skúste práškový cukor použiť aj tesne rped koncom pečenia, na koláči vám krásne skaramelizuje...

Mňam, dáte si?

No comments:

Post a Comment