Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Tuesday 2 December 2014

Fazuľový prívarok so sušenými hríbami

Fazuľa, respektíve strukoviny mi vedia krásne zachrániť večeru, či už vo forme hustého prívarku alebo tekutejšej, ale nie tekutej, polievky. Tie prívarky a ich vôňa, ktorá mi tak veľmi pripomínajú obedy u babky, keď tá ešte varila prívarky a strukovinové polievky. Škoda len, že medzičasom sme sa stali príliš bohatými a strukoviny  a zelenina sú predsa jedlom pre chudákov. Škoda len, že keď sa prechádzam po obchode, tak ceny jednotlivých potavín hovoria skôr o opaku. Veď si len porovnajte cenu na kilo mäsa a za kilo zeleniny....

Ale poďme nazad k môjmu receptu. Uvarila som v kuchte s bobkovým listom a rozmarínom asi 250 g fazule a myslela som si, že urobím jednoduchý prívarok. Ibaže ochutnávajúc som prišla nato,že fazuľa, teda typ, ktorý som uvarila, nemá žiadnu chuť. Tak poďho nejako upravovať recept, veď v kuchyni sa fantázii medze nekladú. A tak vznikol fazuľový prívarok s hríbami.


Na oleji či masle si poduste cibuľku, mrkvu a zeler (ja som zeler zabudla vytrhnúť v záhrade a išlo to aj bez neho). Pridajte uvarenú fazuľu, asi 1 dcl paradajkovej drte, vodu z varenia cestovín alebo čistú, dosoľte, pridajte rozmarín, chili, a sušené hríby (dve hrste)  a povarte asi 15 minút. Podávajte s hriankou.

Existuje tu niekoľko možností obmeny. Tou snáď najznámejšou je pridať kožku zo slaninky :) alebo kusisko pecorína, alebo za deci červeného vína. Všetky dodajú prívarku inú chuť a vy budete maž vždy na stole iné jedlo....

1 comment:

  1. Skús hodid sušená hríby a variť ich 15 minút,potom nápis či sa dali jest

    ReplyDelete