Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Thursday 4 December 2014

Rizoto so syrom taleggio a citrusovými plodmi

Recept som odpozerala z televízie, priznám sa bez mučenia. Páčil sa a tak som si povedala, že prečo ho nevyskúšať. Syr taleggio máme v chladničke, citrusové plody akurát začínajú dozrievať, tak prečo nie?

Výsledok ma veľmi príjemne prekvapil a narobila som chúťky po celom dome. Rizoto bolo krásne krémové, nadýchané, syrové a voňalo tak nejako vianočne, ako keď sušíte doma kôru z citrónu či pomaranča, aby vám prevoňala byt. Tak mne prevoňalo byt toto rizoto.


Slovko o citrusových plodoch - recept hovorí o kôre z citrónu a pomaranča  - čiže treba ich použiť bio, veď sa predsa nechcete otráviť tými chemikáliami, ktorými ich striekajú plus voskom.... Ja som použila asi tri pásiky z každého a najlepšie je ich odrezať tou škrabkou na šúpanie zemiakov a zeleniny. Potrebujete iba vrchnú kôrku, nie aj spodnú bielu časť, ktorá je horká!!

A teraz už k receptu.

Na masle si opražte ryžu (70 g na osobu), a pomaly podlievajte vodou/vývarom, občas premiešajte a varte ako normálne rizoto. Medzičasom si nakrájajte asi 150-200 g syru na kocky (odkrojte kôrku, ktorá síce je jedlá, ale veľmi by vám rizoto presolila, tak ako mne), a nasekajte najemno kôru z citrusových plodov. Obidve prísady pridajte na záver, asi dve minúty pred koncom varenia a miešajte do rozpustenia syru. Už nedodávajte ani maslo ani parmezán ako v receptoch na klasické rizoto, keďže aj tuku aj syru je tam už dostatok.

Je naozaj výborné a určite ho ešte niekoľkokrát zopakujem, aby som si ho takpovediac overila :)

No comments:

Post a Comment