Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Wednesday 18 February 2015

Zapekaná ryža s kvakou a chrumkavou kôrkou

Máme v záhrade kvaku...pomerne veľa kvaky, ale nejako som na internete nenašla žiadny recept, kde by nebolo mäso. Moja polovička však minulý rok robila tieto tortičky s kvakou a syrom taleggio a ja som od neho len recept prebrala a doplnila.


Na oleji si poduste jednu mrkvu a jednu velkú kvakupokrájanú na kúsky - ja som ich nakrájala na kocky. Pridajte vopred uvarenú alebo zvyškovú ryžu. Na štvorcovú formu so stranou o dĺžke 25 cm som potrebovala 140 g ryže - dala som celozrnnú, ale kľudne môžete použiť aj normálnu.
Pridajte jedno vajce, strúhaný syr - údený je najlepší, dosoľte, a dokoreňte, pridajte bylinky podľa uváženia (podľa mňa majorán, tymián, oregano alebo rozmarín). AK je hmota tekutejšia pridajte strúhanku.

Následne dajte do vymastenej formy a dajte zapiecť asi na 20 minút do predhriatej rúry. Následne posypte strúhaným parmezánom a strúhankou a na 5 minút zapnite gril.

Toto jedlo je vhodné pripraviť aj deň vopred, pretože odstáty nákyp sa lepšie krája.

No comments:

Post a Comment