Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Friday 30 January 2015

Ryžová polievka

U nás doma sa ryža do polievky dávala tuším len v prípade paradajkovej polievky, ktorú tu v Taliansku nejedia. Zato však poznajú a varia neuveriteľné množstvo regionálnych výborných polievok - u nás známych pod naším moderným názvom MINESTRONE. :)

Muž mi doniesol zo záhrady niekoľko kúskov cavolo a getto (druh kapusty/kelu), nie dosť na slanú tortu, ani na prílohu ale stále dosť na polievku. Po jeho odporúčaní a mojej začudovanej tvári som sa rozhodla urobiť online prieskum a tu jej jeho výsledok.


Na oleji si poduste cibuľu, pridajte mrkvu, zeler a cesnak a spoločne poduste domäkka, pridajte trochu červenej mletej papriky pre farbu (alebo použite paradajkovú drť). Následne pridajte kel nakrájaný na kúsky, ryžu a ja som pridala aj krúpky. Premiešajte a podlejte vodou z vývaru či z varenia cestovín. Dosoľte a dochuťte. Po pol hodine varenia je polievka na stole.

Možné vylepšenia: na záver pridajte dobrý výrazný nastrúhaný syr a spoločne ešte asi 5 minút povarte. A k základu môžete priliať ešte asi deci červeného vína a variť spoločne s ním.

So syrom chutila výborne. Nabudúce vyskúšam s vínom.

p.s. spomenula som si, že som tam dala aj za hrsť sušených hríbov.


No comments:

Post a Comment