Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Sunday 1 February 2015

Ravioly plnené hubovo-rikotovou plnkou

Dnes bol šialený deň, teda nielen dnes, ale aj tie predchádzajúce dni by sme mohli rímske počasie jednoducho klasifikovať ako....šialený apríl....doslovne. Tak napríklad dnes sa nam len doobeda striedalo slniečko s dažďom, krúpami (nie tými na jedenie...), mokrým snehom a vetrom... a tak dookola.

Tak som sa rozhodla miesiť....nie koláče, ale zamiesila som cesto na plnené ravioly. Ešte včera som vytiahla z mrazničky dusené huby s gaštanmi (ak si spomínate robila som z nich cestoviny, ale rovnaká zmes sa dá pridať napríklad aj do polievky). No a dnes manžel doniesol z obchodu čerstvú rikotu ..... a bolo rozhodnuté.


Z dvoch vajec, štipky soli a cca 200 g múky si zamieste cesto, ktoré necháte aspoň hodinu odležať. Ak ju budete robiť z viac vajec (na osobu sa ráta 1 vajce na 100 g múky), tak vám dobrú službu urobí kuchynský robot (či už len jeho časť s nožmi alebo normálna nádoba s nadstavcom na miesenie. Niečo takéto napríklad.

Za ten čas si pripravte plnku z dusených húb (použila som jedle bedle a pridala som trochu sušených hrúbov pre chuť), uvarených gaštanov (ak nemáte, môžete kľudne vynechať) a rikoty - rozmixujte mixérom na hladkú masu, ktorú dochutíte soľou, čiernym mletým korením a muškátovým orieškom. Ja som si ju následne pre lepšiu manipuláciu dala do cukrárenského vrecúška (veď nikde nieje napísané, že sa môže používať iba na sladké, nie?).

Následne cesto vyvaľkajte buď valčekom, alebo si pomôžte strojčekom na cestoviny - ja som použila tento a nastavila som ho na najmenšiu veľkosť. nezabudnite pláty pomúčiť, inak sa vám budú lepiť. 

Následne vezmite do ruky vrecko s plnkou a úhľadne do určitej vzdialenosti vytláčajte na spodnú polovicu cesta kôpky plnky. Asi takto. 

Následne prehnite vrchnú polku cesta cež plnku, pekne popritláčajte, aby ste vytlačili všetok vzduch (ale nie plnku :)) a povykrajujte nožom či pohárom. 

Nechajte zovrieť vodu, osoľte a vhoďte dnu hotové ravioly. Keď vyplávajú na povrch sú hotové. 

Ako omáčku som zmiešala na panvici smotanu, drvené orechy, dosolila a dokorenila som a ešte som pridala aj trochu strúhaného parmezánu - Hiadlovca. 



Ubezpečujem vás, že sa budete zalizovať. Aspoň tak ako my :)

No comments:

Post a Comment