Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Sunday 8 February 2015

Tekvicový chlieb s hubami

Ďalší recept vhodný na brunch, piknik, či "na stojáka". Vlastne by sa dal definovat ako chlieb, slaný koláč či typ focaccie.


Potrebujete 400 g vopred uvarenej tekvice, jednu kocku droždia, 2 dcl vody, trošku cukru, rozmarín, strúhaný parmezán/Hiadlovec asi 200 g, vopred udusené hríby a.... múku - ale koľko to vám neviem povedať, lebo to závisí od vody, tekvice a aj typu múky, koľko tekutín vlastne popije. Povedzme, že ja som použila 600 g múky. Ale ako hovorím, závisí od miesenia, múky a od toho aké cesto chcete. Platí, čím hustejšie cesto, tým hustejší chlieb. Čím mäkšie, vláčnejšie cesto, tým jemnejší a nadýchanejší koláč vyjde z rúry von.

Ja som všetko podávala do kuchynského robota, ktorý si z miesením poradí lepšie a rýchlejšie ako ja. Najprv vodu, cukor, droždie - nechajte chvíľu rozpustiť droždie, následne pridajte tekvicu, dusené huby podľa výberu či chute (môžte použiť aj vopred namočené a podusené sušené hríby), strúhaný syr (parmezán - hiadlovec) a asi dve tretiny múky. Dosoľte a dokoreňte podľa potreby. A začnite s miesením. Podľa toho, čo vidíte v miske pridávajte múku ... alebo aj nie. Ja som urobila pomerne vláčne cesto. Určite vláčnejšie ako na pizzu.

Prikryte potravinárskou fóliou alebo vlhkou utierkou a nechajte cez noc vykysnúť. Následne ráno vyberte z misky, dajte na pomúčenú dosku a premieste. Vymastite si formu (ja som znovu použila bábovkovú) a dajte do nej vymiesené cesto. Nechajte ešte hodinu, resp. do zdvojnásobenia objemu cesta kysnúť na teplom mieste. Ja som si predhriala rúru na 50 stupňov a potom to dala dnu dokysnúť.

Keď som videla, že mi cesto znovu nakyslo - zdvojnásobilo svoj objem, rúru som znovu zapla na 180 stupňov a piekla asi 45 minút. Spravte špajdlový test. Ak je upečený, vytiahnite z rúry, nechajte chvíľu vychladnúť a vyberte z formy. Následne obráťte hore nohami a vložte ešte asi na 10 minút pod gril, aby sa zapiekli aj strany, ktoré boli ukryté vo forme. Vyberte, nechajte vychladnúť na mriežke.
Nakrájajte a môžete podávať napríklad aj s vajcovou nátierkou, či s rôznymi druhmi syru.

Druhý chod by bol.... Už mi zostáva len torta, ale tú vám napíšem zajtra...

No comments:

Post a Comment