Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Thursday 12 February 2015

Slaná torta s pórom, brokolicou a mascarpone

Fenomenálna !!! Jednoznačne vynikajúca, aj keď trošku pritučná... Určite odporúčam podávať s pohárom výborného vychladeného bieleho vína, alebo v spoločnosti rodiny či priateľov...

Na zmierenie dopadu všetkých tých artičokových receptov som si musela vymyslieť niečo iné. Mala som v chladničke brokolicu, ale nie dosť na prílohu či na omáčku na cestoviny. V záhrade mi rastú póry a tak som si povedala, že skombinovať ich, by nebolo zlé. Na blogu Vaniglia som našla tento recept na slanú tortu z pohánky a tak som sa inšpirovala.


Na plnku potrebujte 250 g mascarpone, jedno vajce, jeden podusený pór, ružičky z podusenej brokolice, syr parmezán či Hiadlovec, syr taleggio a tršoku mlieka. Présady spoločne zmiešajte a dochuťte soľou a korením.

Táto plnka vám vystačí na formu s priemerom 28 cm, takže podľa toho sa riaďte pri výrobe cesta. Ja som použila 300 g miešanej hladkej a celozrennej múky - v originálnom recepte je použitá pohánková - soľ, pol deci oleja a toľko vody koľko cesto poberie, aby bolo elastické. Po vymiesení nechajte cesto pol hodiny oddýchnuť. Predhrejte rúru, vysteľte formu papierom na pečenie, vyvaľkajte cesto, dajte ho do formy a naplňte plnkou. Navrch môťete ešte nasypať slnečnicové a sezamové semiačka, ktoré ste predtým nasucho orestovali na panvici.

Pečte asi pol hodinu a pred krájaním nechajte dobre vychladnúť.

Buon appetito !!!

No comments:

Post a Comment