Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Tuesday 10 February 2015

Hrianky s artičokmi

Vlastne to nieje ani recept. Jednoducho som včera na večeru robila plnené artičoky a zostali mi stonky. Tie sú tiež jedlé a veľmi veľmi chutné. Tak som v knižke L´orto in cucina (Záhrada v kuchyni - 760 receptov) našla recept na tieto hrianky.


 Očistite si stonky z artičokov. Keď ich odrežete od kvetu uvidíte, že vnútri majú svetlozelenú časť - všetko okolo nej musíte odrezať a vyhodiť. Následne ich natenko nakrájajte. Neoblizujte si prsty - artičoky sú horké. Na panvici si poduste cibuľku, alebo pór, pridajte nakrájané stonky, mätu, soľ a duste domäkka. Medzičasom si opražte hrianky, nane rozdeľte artičokovú zmes a prikryte syrom. Ja som použila taleggio, ale dobré to môže byť aj s údenou parenicou. Ak chcete môžete dať ešte zagrilovať, aby sa rozpustil syr. Alebo aj nie :)

Rovnako sa môžu hrianky urobiť aj s cuketou - nahraďte ňou artičokové stonky.

No comments:

Post a Comment