Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Monday 17 August 2015

Čo so zemiakmi a dusenou cuketou

Po dlhšej letnej odmlke, ktorú som strávila na Slovensku, sa Vám všetkým znovu ozývam. ... Nič nové som síce nevarila, ale prepracovala a doplnila som niektoré staršie recepty. Respektíve som sa inšpirovala tým, čo dala chladnička.

A v jednom z našich prípadov to boli práve uvarené zemiaky a na cibuľke podusená cuketa.

S trochou fantázie sa z týchto dvoch prísad dajú vyťažiť minimálne 2 jedlá a obidve vynikajúce na piknik v prírode.


Do zmesy z cukiet a zemiakov primiešajte syr - ja som dávala údený syr a encián, ale môžete použiť aj bryndzu - bylinky ako napríklad mätu (podľa mňa je skvelá s cuketou), dosoľte a dokoreňte a touto zmesou môžete plniť napríklad také lístkove cesto, z ktorého vytvarujete taštičky, navrchu ich narežete, aby mala para kade unikať, potriete vajkom a dáte piecť dozlata do predhriatej rúry.

Ak ste zmes neminuli celú tak ako ja (opäť raz som to prehnala a plnky urobila omnoho viacej ako mi v skutočnosti bolo treba), tak do nej pridajte vajko, poprípade ešte jedno a strúhanku. Premiešajte, aby zmes držala pokope a dajte sa do tvarovania fašírok, ktoré vypražíte alebo opečiete na panvici.

Oboje môžete podávať aj studené!!

Tak hor sa na piknik...

No comments:

Post a Comment