Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Saturday 13 April 2013

Baklažánová lodička

Včera som nevedela, čo s baklažánom. Pôvodne som ho kúpila na nejaké indické jedlo, ale potom so si spomenula, že na záhrade máme ešte množstvo póru a tak som indickú kuchyňu vyriešila ním.
Baklažán v chladničke mi však zostal. Listujúc v skvelej kuchárskej knižke: 500 repceptov zo záhrady, som natrafila na tento recept.
Baklažán umyte, prerežte po dĺžke na polovice a dajte do panvice s trochou oleja opražiť kým nezmäkne. Ja som ich aj jemne osolila, podliala a hlavne prikryla pokrievkou, tak boli za 5 minút hotové. Vyberte a jemne lyžicou vydlabte vnútro, ale tak, aby vám slávna lodička zostala celá. Vnútro pokrájajte nadrobno, zmiešajte so strúhaným syrom podľa chuti, 2 vajkami, soľou, korením, pretržlenovou vňaťou a bazalkou. Na zahustenie použite starý chlieb rozdrvený v mixéri nadrobno. Dajte však pozor a nedajte ho veľa, inak bude celá masa chutiť po chlebe a hlavne to bude na trávenie ťažké jedlo. Premiešajte a zmesou naplňte lodičky.
Do formy na pečenie dajte asi 2 dcl paradajkového pretlaku, bazalku, soľ, vložte dnu naplnené lodičky a dajte piecť prikryté alobalom do rúry na asi 20 minút.

Môžete ich konzumovať aj takto samotné, ja som k nim ešte dorobila tarhoňu. Veď prečo nie?


No comments:

Post a Comment