Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Monday 15 April 2013

Pirohy s bryndzovo-zemiakovou plnkou a pórovou omáčkou

Ja mám tento recept veľmi rada. Určitým spôsobom je pre mňa prepojením receptov zimy - zemiakov a jari - bryndze.
Na cesto si zmiesim 200 g múky, soľ a toľko vody, koľko múka poberie. Každýkrát inak. Cesto nechám odpočinúť a venujem sa príprave plnky. Vezmem dva stredne veľké zemiaky a nakrájané nadrobno ich opečiem na panvici domäkka. Jednak je to rýchlejšie ako ich variť a jednak mám rada ich chuť, keď sú pripečené. V miske premiešam bryndzu, jej množstvo regulujem podľa hladu a chuti, ale asi tak 200 gramov, pridám zemiaky a spoločne premiešam. Ak treba dochutím soľou a primiešam aj sušenú mätu. Neuveríte, ale vážne je aj v tejto plnke výborná. Dodá jej svojráznu chuť a čerstvosť.

Cesto rozvaľkám a povykrajujem kruhy, ktoré naplním a zatvorím, aby pri varení plnka nevytiekla. Vhodím do vriacej osolenej vody a varím asi 5 minút.

Na omáčku máte niekoľko možností: napríklad maslo, šalvia  a do toho pridané pirohy, ktoré opečiete sú jednoduchou variantou. Ja som v nedeľu na obed urobila pórovú plnku. Jednoducho som pór udusila na masle a pridala pirohy. Na záver posypala strúhaným ovčím syrom a bolo to.


No comments:

Post a Comment