Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Saturday 13 April 2013

Odrobinková torta

Viete aký je to pocit kúpiť keksy (neplnené) a po ich otvorení zistiť, že majú natoľko chemickú chuť, že sa nedajú jesť? Ja som to nevedela, kým som ich tento týždeň nekúpila.... a následne sa rozhodla ich zachrániť. Keďže mi bolo ľúto vyhodiť práve otvorený balík keksov, vyhľadala som si tento skvelý recept na koláč.
Drvené keksy môžete spotrebovať mnohorakými spôsobmi, nepečené torty, cheesecake, čokoládový koláč - o nich určite ešte bude reč, keďže balík bol dostatočne veľký. ;)
Na formu s priemerom 28 cm potrebujete: 250 g rozdrvených keksov, 150 g čokolády nakrájanej na kúsky ( ja som sa tým nehrala, kúsky sú rôznej veľkosti. Proste a jednoducho krájam ako príde), 50 g cukru, pol prášku do pečiva, 2 ČL kakaa - zmiešajte. V druhej miske si rozbite 2 vajcia, pridajte 250 ml mlieka a likér podľa vášho výberu. Ja som dala amareto, ale s rumom je to tiež bomba. Zmiešajte tekuté ingrediencie so suchými a vlejte do vymastenej a múkou vysypanej tortovej formy. Viem viem, asi sa pýtate, či som nezabudla maslo... nuž nie - ergo žiadne tam nejde. Celkom zdravý recept. Dajte piecť do vyhriatej rúry asi 20 minút na 180 stupňov. Vyberte nechajte vychladnúť a môžete servírovať.

Nezľaknite sa, že torta je mäkká a povedzme vlhká, presne taká má byť. Krásne nadýchaná, nie suchá a mäkučká....

Urobila som ju včera večer s tým, že nám bude na raňajky. No poviem vám, je naozaj výborná. Dokonca natoľko, že ju manžel po raňajkách zavrel v hosťovskej izbe, zamkol a kľúč zobral so sebou do roboty... No čo k tomu dodať.


No comments:

Post a Comment