Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Monday 11 November 2013

Zemiakovo-pórové gnocchi s hubovou omáčkou

Hm, už je to jasné. Blíži sa zima, záhrada vydáva svoje posledné plodyv podobe dvoch húb denne a tak z nich treba niečo vymyslieť. Aj keď tieto  hlivy, ktoré som použila na prípravu omáčky mi priniesol manžel z pracovnej cesty - nazbieral ich v lese.

No a jesennej kuchyni sa približuje aj tá moja.... je hutnejšia a akosi teplejšia.

                 
Deň vopred som robila pirohy plnené zemiakovo pórovou plnkou a z plnky mi ešte zostalo. Nie dosť na ďalšiu várku pirôh, ale spoločne so sýtou hubovo smotanovou omáčkou toho bolo veru dosť.

Zmes póru a zemiakov si pripravíte naozaj jednoducho. Uvarte dva zemiaky, obieľte ich a rozmačkajte buď vidličkou alebo strojčekom. Pridajte podusený pór duchutený soľou, korením a muškátovým orieškom. Na výrobu gnocchov môžete ale nemusíte použiť vajce. Záleží od toho ako veľmi je zmes lepkavá a dobre sa spracuváva. Pridajte múku a vymieste pevné cesto - asi ako na šúľance.

Následne ho nechajte trošku odpočinúť a venujte sa príprave omáčky, ktorá je naozaj jednoduchá. Speňte si na masle cibuľku, pridajte huby, spoločne varte asi 15 minút, dosoľte a pridajte smotanu na varenie. Posypte petržlenevou vňaťou a je to.

Gnocchi si pripravíte naozaj veľmi jednoducho, ani ich nemusíte namáhavo šúľkať. Vezmite kus cesta, rozvaľkajte ho na pomúčenej doske na hrúbku asi 1 cm, nakrájajte na pásy s hrúbkou 1 cm a teraz už len nožom nakrájajte na kocky znovu o veľkosti 1 cm. Je to vlastne ako keby ste vyrábali sieťku s rozmerom 1x1x1 cm. Jednoduché a rýchle. Ak sa chcete pohrať môžete každý kúsok ešte prejsť zúbkami vidličky alebo doň vtlačiť prst, aby sa vytvorila priehlbenina.
Uvarte vo vriacej osolenej vode, sceďte a pridajte do omáčky. Prehrejte a môžete podávať posypané syrom alebo ako som napríklad ja do omáčky primiešala trošku bryndze.

Vyskúšajte, ktorá možnosť sa vám páči viac.

No comments:

Post a Comment