Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Wednesday 27 November 2013

Zimná polievka zo zimnej kapusty

Na túto polievku som použila listy odrody cavolo nero crespo:


Pokiaľ ju nenájdete na pultoch u vášho dôveryhodného záhradkára, vedzte, že môžete použiť aj kel. Ten má ale sladšiu chuť. Výhodou tohto typu kapusty, ako aj jej ostatných bratrancov a sesterníc je fakt, že sa môžu pestovať aj v chlade a zberajú sa po prvých mrazoch ako ružičkový kel. Dokonca, ak rastlinu zrežete nad prvými pukmi, prikryjete, je celkom možné, že v miernych oblastiach vám aj prezimuje. Alebo ju vyberte a presaďte do vedra, Mojim rodičom na strednom Slovensku sa podarili oba varianty.
A tu je už očakávaný recept.
Najlepšie do kuchty (skrátite tak čas varenia) dajte speniťna masle cibuľku, pridajte zeler, mrkvu a orestujte domäkka. Pridajte zemiaky nakrájané na kocky, listy kapusty nakrájané na kusy, papriku. Ja som pridala aj hľuzu z brokolice, ktorú som očistila a nakrájala na malé kúsky. Môžete pridať aj huby, ak chcete. A nakoniec pridajte 100 g uvarenej fazule. Pridajte soľ, korenie, bylinky - rozmarín, šalviu a saturejku, zatvorte kuchtu a dajte variť na 20 minút. Na zahustenie, ak chcete môžete dorobiť zápražku, alebo ja som napríklad pridala pohánkové krúpy a dala ich variť spoločne s polievkou.

Nič vás v týchto chladných a veterných dňoch nezahreje lepšie ako tanier horúcej a výživnej polievky.

No comments:

Post a Comment