Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Saturday 21 March 2015

Polievka s kvakou a cícerom

Rýchle a na zahriatie....to bolo heslo včerajšieho dňa, ktorý sme strávili v prírode a trochu sme vymrzli.... aj keď bolo 13 stupňov....


Vlastne to ani nieje nijako náročný recept.. asi ako všetky polievky.


Na masle a oleji si poduste cibuľku, pridajte dva zemiaky a jednu celú stredne veľkú kvaku pokrájané na kúsky a duste domäkka. Podlejte ak treba. Ja som to dochutila aj majoránkou, soľou a korením.

Následne rozmixujte ponorným mixérom. Pokiaľ nemáte doma jednu plechovku vopred uvareného cíceru, tak si ho ako každú strukovinu, s výnimkou hrachu, musíte namočiť najmenej 12 hodín vopred. Následne ho uvarte v kuchte spoločne s bobkovým listom (už z mojich predchádzajúcich receptov poznáte pozitívne účinky bobkového listu proti plynatosti)  asi 20-30 minút. Sceďte a môžete ho používať na polievky, prívarky, kuskus a podobne.

Takže, teraz sa môžeme vrátoť k polievke. Potom ako ste ju rozmixovali, môžete pridať uvarený cícer... ja som pre dve osoby použila celú plechovku. Môžete ho nechať celý tak ako ja, alebo sčasti rozmixovať. Rovnako teraz môžete pridať smotanu, či trošku mlieka, aby bola polievka hladkejšia.

Podávajte s hriankou a poliate troškou olivového oleja.

No comments:

Post a Comment