Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Friday 11 December 2015

Estónky kringel

Na internete uz koluje neskutočné množstvo receptov na tento koláč a tak som sa ho jedného daždivého dňa rozhodla vyskúšať aj ja. Musím priznať, že recept je to naozaj jednoduchý. Cesto samotné môžete dochutiť hrozienkami, strúhanou citrónovou kôrou a plnka? No tu sa fantázii naozaj medze nekladú. Cez nutelu, škoricu, marmelády, tvaroh až po miešané plnky.

Ja som napríklad pol cesta naplnila jablkovým lekvárom so škoricou a polku rikotou s černicami.

A tu je výsledok.


Na cesto potrebujete 4 hrnčeky múky, 1 hrnček vlažného mlieka, v ktorom rozpustíte 1 kocku kvasníc, 2 PL cukru, 2 vajcia a štvrť roztopeného masla.

Všetko, najlepšie v robote, zmiešajte dohromady a nechajte vykysnúť až do zdvojnásobenia objemu. Následne vyvaľkajte veľký obdĺžnik (hrúbka cca 0,5 cm), naplňte plnkou, zakrúťte. Následne valec po dĺžke rozkrojte na polovicu a tieto polovice prepleťte, zaviňte do tvaru venca, vložte do vymastenej tortovej formy a nechajte ešte dokysnúť na teplom mieste. Potrite rozpusteným maslom zmiešaným so skoricou (množstvo podľa chuti) a dajte piecť do vyhriatej rúry na asi 35-40 minút. Teda ja som ho piekla tak dlho, originálny recept udáva 25 minút pri 180 stupňoch.

Ako som spomenula na začiatku, ja som cesto rozrezala na dve polovice. Jednu som potrela jablkovým lekvárom so škoricou a druhú rikotou, na ktorú som ešte natrela pásiky černicovej marmelády. Nerozrezávala som, ale iba zavinula ako vrkoč. Ale nabudúce (lebo určite bude nejaké nabudúce) budem určite rozrezávať. Minimálne pre efekt :)


No comments:

Post a Comment