Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Friday 28 February 2014

Hrnčekový koláč a tekvicové gnocchi s pestom

Prší - znovu, stále, až zase ... a nemieni prestať. Teda aspoň to tak nevyzerá. A včera mi bolo oznámené, že prídu na návštevu manželovi kolegovia, lebo musia nahodiť nejaké údaje do počítača. Tak som narýchlo spravila tento hrnčekový koláč - za 10 minút bol aj v rúre a za pol hodinu aj upečený, ale to ma už nezaujímalo, veď ho piekla rúra :).



Potrebujete: 2 vajcia, pol kila cukru (ja som dala menej), 5 PL oleja, 2 PL kakaa, pol litra acidka, alebo kyslého mlieka, alebo jogurtu (tento recept používam, keď zistím, že mi skyslo mlieko v chladničke :)), 2 PL lekváru podľa chute, 500 g múky, pol prášku do pečiva. Prísady zmiešajte a dajte piecť do predhriatej rúry na pol hodinu pri 180 stupňoch - spravte paličkový test.

Páčil sa tak veľmi, že z neho zostala len polovica a dokonca som prepisovala aj recept.

No a na obed, som urobila tekvicové gnocchi s pestom, ale žiaľ vlastnou šikovnosťou som vymazala fotku. Ale recept vám pripojiť môžem, nie?

Pripravte si cesto na gnocchi, napríklad ako som napísala v tomto recepte. Uvarte gnocchi vo vriacej osolenej vode a pridajte ich do panvice, v ktorej ste prehriali pesto. Opatrne premiešajte, aby sa nerozpadli (p.s. aj tak sú dobré a či sa rozpadnú závisí od druhu použitej tekvice. Ja som použila muškátové, ktorá je vodnatejšia a niektoré sa mi naozaj rozpadli.). Pridajte strúhaným parmezán, či ešte lepsie Hiadľovec z domácej produkcie a podávajte. Úspech zaručený.


No comments:

Post a Comment