Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Monday 17 February 2014

Tekvicové dolky

Neviem ako u vás, ale u mňa keď už raz narastie tekvica, tak narastie poriadne a zvyčajne ju nespotrebujem celú na jeden raz. A tak z nej vyrábam všetko možné od polievok, cez rizotá až po slané torty. A tentokrát som z nej urobila dolky na slano.


V hrnci mi zostali zvyšky z dusenej tekvice (napríklad z tej použitej na prípravu plnky do slanej tekvicovej torty): nechcela som ich zamrazovať a tak som si povedala, že skúsim pripraviť dolky a servírovať ich napríklad z ľahkým šalátom zo špenátu.

Takže si pripravte podusenú tekvicu a zmiešajte ju s arómami, strúhaným syrom, vajcom a ak je ešte stále vodnatá, použite strúhanku. No a nezabudnite na múku. A teraz prichádza tá testovacia časť. Zohrejte si panvicu a vyprážajte na nej dolky (ja som použila minimum oleja či masti) - praxou som zistila, že lepšie sa ich nedotýkať, lebo inak sa vám rozpadnú - obráťte ich až keď vo vzduchu cítite ich vôňu. Ak sa rozpadávajú pridajte múku. Následne pred servírovaním som ich ešte obložila syrom - parenicou a dala na 5 minút pod gril. K tomu šalátik a bola na svete ľahká večera.

No comments:

Post a Comment