Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Friday 7 March 2014

Brokolicová polievka s tekvicou

Zostala mi voda z varenia cestovín a keďže sa snažím nič nevyhadzovať, tak som ju zužitkovala. Popritom aj neskutočné množstvo rôznych druhov brokolíc a kelov, ktoré nám rastú v záhrade. Výsledkom bola táto chutná polievka.


Nad parou si uduste najprv dlhé stonky brokolíc - nebudete ich predsa vyhadzovať - a potom aj samotné ružičky. Ja som k stonkám pridala aj stonky mangoldu, listy som naopak nasekala.
Stonky po udusení vyberte, prilejte vodu z varenia cestovín a rozmixujte.
Medzičasom si v hrnci dajte podusiť cibuľu a stonkový zeler, pridajte tekvicu pokrájanú na kúsky a duste do polomäkka. Prilejte rozmixované stonky, tekutinu a pridajte aj nasekané listy mangoldu. Ja som na zahustenie použila ešte aj za hrsť drvených jačmenných krúpov. Ak ich nemáte, kľudne použite nedrvené alebo vločky. Dochuťte soľou, bylinkami, chili a varte do zmäknutia. Ja sa priznám, že polievky si rada pripravím v predstihu a potom ako do nich dám niečo na zahustenie, vypnem ich a vločky či krúpy dôjdu aj samotné v horúcej polievke.

Podávať môžete s opečenou hriankou.

No comments:

Post a Comment