Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Tuesday 5 November 2013

Torta s gaštanmi a pórom

A je tu jesenná gaštanová sezóna. Asi si myslíte, že z gaštanov sa dajú uroboť iba sladké jedlá, ale j vás presvedčím o opaku. A ak máte chuť vyskúšajte, veď také gaštanové drte sa dajú kúpiť aj v našich obchodoch.


Ja som použila čerstvé gaštany, ktoré sa tu na trhoch dajú v tomto ročnom období bežne kúpiť. Na vypuklej časti som ich narezala do tvaru kríža a dala variť na asi pol hodiny. Po vychladnutí som ich jednoducho očistila a rozmačkala v nádobe. Pridala som 4 udusené póry, vajce, asi deci a pol smotany, strúhaný syr, soľ, korenie a muškátový oriešok. Toto je plnka.

O slaných tortách sme sa už rozprávali niekoľkokrát, takže len zhrniem. Na formu s priemerom 28 cm potrebujete 200 g múky (aj miešanej - ja som použila celozrnnú), soľ, olej a toľko vody, koľko cesto popije. Zmieste, vypracujte elastické cesto a nechajte odpočívať.

Následne rozvaľkajte, dajte do formy, naplňte a dajte piecť do predhriatej rúry na pol hodinu. Mňamka.

No comments:

Post a Comment