Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Wednesday 7 May 2014

Plnené slané rožteky

Prišli ma navštíviť moji rodičia a tak sme pri slávnostnej príležitosti pripravili niekoľko predjedál. Boli nimi aj chlebové košíčky a cuketové a baklažánové jednohubky. Ďalším lákavým receptom boli plnené slané rožteky.



Cesto sme kúpili ako polotovar, ale veľmi ľahko si ho môžete pripraviť aj sami, vzhľadom k tomu, že na Slovensku neexistuje ekvivalent pasty brise.
Pasta brise je typickym cestom francúzskej kuchyne, kde sa používa na prípravu nielen sladkých koláčov ako Tarte Tatin ale aj slaných, z ktorých najznámejším je Quiche Lorraine.

Jedná sa o cesto, ktoré pripravíte veľmi jednoducho v kuchynskom robote: 200 g múky, 100 g masla, štipka soli - zmieste na nožoch a pripravte si v poháriku studené vodu. Za pochodu jemne prilejte štipku vody a budete vidieť, ako sa vám cesto (ktoré dovtedy vyzeralo skôr ako piesok) zlepilo. Teraz ho môžete vybrať a ešte domiesť krátko v ruke - technicky ho len sťapkáte dohromady. Dajte ho pred použitím do chladničky odležať.

Následne ho môžete rozvaľkať a vystlať ním hocijakú formu akú chcete. Samozrejme, ak je forma extra veľká musíte znásobiť počet prísad.

Ja som si ho rozvaľkala do tvaru kruhu, nakrájala na trojuholníky a naplnila na striedačku pestom a pikantou. Navrch som položila kúsok mozzarelly a zavinula.

Potrela som ich vajkom a dala piecť do prehriatej rúry, kým povrch nezožltol a rožteky neboli chrumkavé.

No comments:

Post a Comment