Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Wednesday 2 April 2014

Baklažánové placky so špargľovým šalátom

Včera večer som vytiahla z chladničky už rozmrazený baklažán, ktorý sme použili pár dní predtým na arabský večer. Z chladničky som vytiahla von zväzok špargle a položila si otázku, čo s nimi.
Kuchárska knižka pomohla aj tentokrát - a aha, čo som vytvorila.


Šalát je naozaj jednoduchý a je lepšie si ho urobiť v predstihu - teda ako prvý - aby sa zažil. Očistite si špargľu a uduste ju, ja som ju urobila nad parou. Medzičasom si uvarte natvrdo jedno vajce, pokrájajte ho na kúsky, zmiešajte s trochou horčice, olivového oleja, soli, korenia a citrónovej šťavy. Zálievka je hotová. Ja som špargľu nakrájala na kúsky, vy ju môžete aj nechaťcelú a len tak poliať zálievkou. Záleží, na čo máte chuť. Podľa mňa sa chute lepšie premiešali, keď bola nakrájaná na kúsky. Nechajte odstáť a venujte sa príprave placiek.

Keďže baklažán som zamrazovala už udusený, ušetrila som si robotu. Iba som ešte nechala odpariť prebytočnú tekutinu, primiešala som doň jedno vajce, soľ, korenie, muškátový oriešok, nakrájané hrozienka, strúhaný syr a strúhanku podľa potreby. Následne som baklažánovú zmes vyprážala ako zemiakové placky.

Ako prílohu som vymyslela tarhoňu a jogurt. Manžel ich vyskúšal aj s horčicou, pikantou a mexickými omáčkami. Len mi zabudol zahlasovať, že s čím boli najlepšie.... Dobrú chuť.

No comments:

Post a Comment