Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Friday 4 April 2014

Dusená sója s baklažánom a tekvicou s prosom

Ja viem viem, baklažán a tekvica nie sú dve suroviny, ktoré prichádzajú na stôl v rovnakom čase - hlavne nie ak ich pestujete vo vlastnej záhrade. Ja som však mala baklažán zamrazený v mrazáku a poctivo sa snažím skonzumovať poslednú tekvicu z minuloročnej 60 kilovej úrody.

Okrem toho nám priatelia zo svadobnej cesty doniesli niekoľko druhov ázijských - indických korenínových zmesí - masala, ktoré medzičasom môžete nájsť aj na pultoch slovenských obchodných reťazcov.
Jednalo sa o: Vegetable biryani masala (na ryžu), Mixed vegetable masala (na zeleninu) a Mutter paneer masala (na syr a vajcia). Tak prečo neskúsiť skombinovať tieto prísady?


Vopred si namočte sóju - ja ju dávam len do vody, ani ju nezohrievam a nedávam do nej ani žiadne prísady. Následne sóju vyžmýkam, vodu si schovám (jeden nikdy nevie - na podliatie je dobrá) a nakrájam na veľkosť, akú potrebujem.
V hrnci si poduste cibuľku, následne pridajte masala (ja som dala zeleninovú zmes), krátko opražte a pridajte nakrájanú tekvicu, sóju, dosoľte a varte asi 10 minút. Následne pridajte trošku paradajkovej zmesi (môžete ale nemusíte) a hlavne dusený baklažán, podlejte - varte ešte asi 20 minút, aby sa chute premiešali. Dochuťte soľou, chili.
Medzičasom si na panvici pripravte proso - príprava je jednoduchá ako pre tarhoňu (pre dve osoby - 100 g). Opražte proso na oleji, pridajte soľ a vodu, premiešajte a nechajte dusiť pod pokrievkou, kým neabsorbuje vodu. Pokiaľ je proso už uvarené a stále je v ňom voda, tak ho varte bez pokrievky. Ja som pre chuť do prosa zamiešala aj ďalší druh masaly - tentokrát tú na ryžu: vegetable biryani masala.
Samozjreme namietso prosa, môžete použiť aj ryžu, či tarhoňu. A namiesto sóje tofu.

Celý večer mi byt rozvoniaval týmito pre nás ešte stále exotickými chuťami. A ráno takisto :)

No comments:

Post a Comment