Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Wednesday 2 April 2014

Špenátovo - mangoldová slaná torta

Oberám, orezávam pekne poctivo špenát a mangold - problém je, že ho je veľa a človek nestíha jesť. Ešteže slanou tortou sa dá vyriešiť nielen večera, ale na ňu spotrebujete aj pomerne veľké množstvo surovín.


Cesta na tortu som tentokrát urobila viac, aby som ju mohla aj zatvoriť, čiže asi z 300 gramovej dávky
múky, primiešajte soľ, olej, trošku vínka a vodu, koľko cesto popije, aby bolo elastické. Nechajte odstáť. Následne vyvaľkajte dva disky, jeden väčší a druhý menší.


Na plnku potrebujete očistený špenát a mangold, ktoré podusíte na panvici, neprilievajte žiadnu vodu, oni si ju pustia sami a veľa. Je možné, že ich budete pred použitím musieť zliať. Pridajte rikotu, strúhaný syr, ja som pridala aj syr typu Encián, soľ, korenie, muškátový oriešok.

Do formy dajte najprv väčší disk, následne plnku a prikryte menším diskom, ktorý pekne zatlačíte, aby nevyšla plnka. Ja som okraje cesta, ktoré pretŕčali odkrojila a uložila v uzatvorenej miske do chladničky, bude na ďalšiu tortu - tentoraz plnenú čakankou.

Pečte v rúre na asi 200 stupňoch a nebojte sa, ak vám spodok cesta bude aj po 30 minútach v rúre vyzerať mľandravejšie - on je upečený, to len tá nespolupracujúca plnka pustila ďalšiu šťavu. Ale bola výborná.

No comments:

Post a Comment