Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Thursday 24 October 2013

Cestoviny s cuketovými výhonkami

Leto sa pomaly končilo a tak aj moje cukety pomaly prestávali rodiť, ale kvitli ešte ako najaté. Tak som pozbierala ich kvety a hlavne mladé výhonky - konce rastlín, ktoré som odtrhla presne tam, kde sa mi dali zlomiť.

Z týchto ingrediencií som pripravila výborné a hlavne ľahké cestoviny.


Vo vriacej osolenej vode domäkka povarte cuketové výhonky. Ak náhodou máte aj nejakú malú cuketku, tú nevarte, je dostatočne mäkká. Rovnako ani nevarte kvety, len z nich vyberte piestik. Nebojte sa, že ich roztrhnete, nechceme ich plniť.

V druhom hrnci dajte variť cestoviny.

Na panvicu dajte olej a cesnak, ktorý podusíte, kým neucitite jeho vôňu. Následne pridajte cuketku (ak máte), sparenú zeleninu, soľ a kvety. Premiešajte. Ak je omáčka suchá, pridajte olej.

Sceďte cestoviny, pridajte do panvice a spoločne prehrejte. Posypte syrom.

Rovnaký trik sa dá použiť aj s tekvicovými výhonkami a malými tekvičkami. Len tam pozor na kvety, ktoré bývajú vďaka pietsiku omnoho horkejšie. Ja preto odrežem celú spodnú časť kvetu.

No comments:

Post a Comment