Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Thursday 24 October 2013

Tekvicová polievka

Na túto jednoduchú polievku potrebuje zvyškovú tekvicu, hoci aj už predvarenú z nejakého predchádzajúceho jedla. Uľahčíte si tak prácu. No a hocijakú zeleninu nájdete v chladničke - ja som použila klasiku mrkvu a zeler. Tú mám v chladničke vždy.


Očistite tekvicu a nakrájajte ju na kocky.
V hrnci poduste na oleji a masle cibuľu, mrkvu a zeler domäkka. Pridajte tekvicu a duste asi 10 minút. Prilejte zeleninový alebo mäsový vývar (ten vám možno zostal od nedeľnej polievky) a varte spoločne do zmäknutia tekvice. Následne rozmixujte ponorným mixérom. Záleží od vás, akú hustú ju chcete mať. Ja som sa v tomto prípade rozhodla pre veľmi hustú polievku, ktorú som ešte na záver poliala jogurtom. Kyslá chuť jogurtu sa vešmi dobre hodí ku sladkosti tekvice.

Ak chcete posypte opraženými tekvicovými semiačkami. A vychutnajte si ju.

P.S. existuje nespočetné množstvo rôznych variant tekvicovej polievky. Záleži od vás, či máte chuť na rybu, alebo kúsky mäsa, či ju varíte s mliekom alebo kyslou smotanou, s akou zeleninou atď... fantázii sa v kuchyni medze nekladú.

No comments:

Post a Comment