Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Thursday 24 October 2013

Tekvica so zemiakmi

A je to tu - začína tekvicová sezóna, tak sa prosín nečudujte ak moje nasledujúce príspevky budú plné tekvice na rôzne spôsoby. Tekvice mám rôzne druhy a medzi najchutnejšie počítam hokkaido, marina di chioggia a tekvica obrovská.

Takže vyskúšajte.


Tento recept sa urobí prakticky sám. Jediné, čo musíte urobiť vy, je očistiť zemiaky (ak použijete nové, tak ani to) a tekvicu. Vnútro nezahadzujte, ale dajte vysušiť do rúry a pozbierajte jadierka. Pri večernom programe v televízii sú zdravšie ako čipsy.

Všetko dajte do jánskej misy, posoľte a pridajte olej, cesnak a bylinky podľa chute. Ja som v malom mixéri nasekala rozmarín, šalviu a aby to išlo ľahšie, pridala som trošku prézlov. Zmesou posypte zeleninu, zatvorte misu a dajte piecť do predhriatej rúry. Po prvej hodine si všimnete, že zelenina začína púšťať tuky, vyberte, premiešajte a ak je zeleniná uvarená, ale zmes je privlhká, pridajte prézle (viažu tekutiny a sú chrumkavé - samozrejme nepoužite ich veľa) a dopekajte odkryté, jednak aby sa zagrilovalo a jednak aby sa odparila prebytočná vlhkosť.

Vhodné ako ľahká večera, či ako príloha k mäsu, omelete, šalátu.

No comments:

Post a Comment