Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Thursday 24 October 2013

Slaná torta zo zelených paradajok

Mala som paradajky - vlastne veľa paradajok, ale asi to všetci poznáte - niektoré jednoducho nestihli dozrieť. Keďže som ich nedala do peknej spoločnosti hrušky či jablka, ktoré im dozrieť umožnia, tak som z nich spravila slanú tortu.





O slaných tortách sme sa už bavili, takže len rýchlo zopakujem cesto: 200 g múky - aj miešanej, ja som použila pol na pol bielu a celozrnnú, olej, soľ a toľko vody, koľko cesto popije. Vymieste na elastické cesto.

Na plnku si nakrájajte cibuľku, ktorú podusíte na oleji, pridajte paradajky nakrájané na kúsky a duste domäkka. Po vychladnutí dosoľte, pridajte jedno vajce, strúhaný syr podľa chuti a naplňte touto plnkou toretovú formu o priemere 28 cm, ktorú ste samozrejme vystlali cestom.  Dajte piecť do predhriatej rúry na asi 30 minút.

Ja viem, že sa opakujem, ale podľa mňa sú slané torty skvelé na pikniky, ako rýchly obed, keď sa chystáte niekam von a ak náhodou máte chuť sa hrať, skúste ich pripraviť v muffinkových formách a priniesť na piknik, či brunch s priateľmi. Dajú sa použiť aj na štýl, čo chladnička dala a ak použijete listkové cesto, tak ste si ušetrili námahu. Len pozor na tuky - lístkové cesto je ich plné :)

No comments:

Post a Comment