Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Thursday 24 October 2013

Šošovica s ryžou

Že ďalšia nezvyčajná kombinácia? Nuž áno, ale váborná a ak použijete celozrnnú ryžu, tak z nutričného hľadiska aj to najlepšie, čo svojmu teplu môžete ponúknuť. Šošovica je plná bielkovín a ryža je zase zodpovedná za vlákniny a karbohydráty.


Čas varenia celozrnnej ryže si skrátite jej namočením a varením v kuchte. Na mojej bolo napísané, že sa varí 45 minút - no kto ich má? V kuchte som ich varila 15. Uvarte aj šošovicu, znovu v kuchte a s bylinkami. To trvá trošku dlhšie asi 30 minút. Ryžu môžete použiť aj zvyškovú z predchádzajúceho obeda či večere a môže byť aj biela, dlho- či krátkozrnná. Ja len píšem celozrnná, pretože tá je najzdravšia.
Pre dve osoby potrebujete 100 g ryže a 100 g šošovice.

V hrnci poduste domäkka cibuľku, mrkvu a zeler, pridajte paradajkovú drť a rozmarín. Varti asi 10 minút a pridajte šošovicu a ryžu. Spoločne varte asi 10 až 15 minút. Podávajte poliate trochou olivového oleja.

Ani ja som si sama nevedela tak dobre predstaviť ako táto kombinácia spoločne chutí, ale...nechjate sa prekvapiť, je naozaj vynikajúca. Nabudúce to skúsim s fazuľou.

No comments:

Post a Comment