Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Thursday 30 January 2014

Knedličky vždy inak

O knedličkách sme tu už hovorili asi tak pred rokom, čo však neznamená, že si nemôžeme osviežiť pamäť, poprípade vám ponúknuť nejakú inú chutnú variantu tohto pôvodne bavorského jedla.

Tak som raz na obed spravila knedličky s hubovou omáčkou.



Potrebujete starší chlieb, vajko, mlieko, vodu, soľ, pór, maslo, korenie, syr. Namiesto póru alebo spoločne s ním, môžete použiť aj inú zeleninu. Ak ste mäsožraví, tak ich skúste obzvláštniť trškou opečenej slaninky, alebo šunky. ja som Tentokrát som použila jednak pór a jednak zvyšky z dusenej brokolice, ktorá mi zostala z predchádzajúceho dňa. Tento recept je vhodný aj na zničenie chladničkových zásob. :)

Vodu zmiešajte s mliekom a nechajte v nej napučať starší chlieb nakrájaný na kocky. Nesmie to byť veľmi vodnaté, pretože chlieb nebudeme žmýkať, prišli by sme tak o chuť. Po pol hodine, zmiešame s vajkom, soľou, korením, strúhaným syrom a duseným pórom. Zmiešame a snažíme sa v rukách vytvarovať guľky, ktoré sa  samozrejme nesmú rozpadávať. Ak sa rozpadávajú, pridajte trochu múky a ak sú primäkké, pridajte strúhanku. Vyformované guľky obaľte v múke a uvarte vo vriacej vode.

Medzitým si pripravte hubovú omáčku: na masle osmažte trošku cesnaku a akonáhle budete cítiť vôňu cesnaku, pridajte nakrájané šampióny, namočené hríby (ktoré dodajú chuť) a poduste. Asi po piatich minútach pridajte smotanu a napríklad nakrájanú pažítku. Povarte, dochuťte a pridajte uvarené knedličky. Odstavte a podávajte. 

Pri podávaní myslite nato, že nasýtia veľmi rýchlo - stačia 3 na osobu... :)

Pokiaľ vám ešte zostali uvarené knedličky, tak ako mne, a máte aj zvyšky vývaru z nedeľného obeda, pripravte si knedličky vo vývare. Máte dve možnosti: buď knedličky uvaríte priamo vo vývare, alebo ich už uvarené vložíte do zohriateho vývaru. Ja som pripravila kačací vývar a musím sa vám priznať, bolo to skvelé.



No comments:

Post a Comment