Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Monday 24 November 2014

Cestoviny s hubovo-gaštanovou omáčkou

Mňam je jeseň a mňa prepadajú rôzne chúťky, ako si naplniť bruško dobrotami. Gaštany sme mali doma, lebo pár dní predtým sme si robili pečené gaštany a gaštanovú polievku a ešte stále z nich ostalo. Huby - hlavne šampióny a jedle bedle nám veselo už asi mesiac rastú na záhrade a každý druhý deň ich máme na stole - alebo na tanieri alebo pripravené na zamrazenie a potom ich vytiahneme v horších časoch.

Tak prečo tieto dve veci nevyužiť a nespojiť do receptu? Keďťe bola nedeľa, urobili sme dokonca aj domáce cestoviny... spaghetti alla chitarra... no nedal iby ste si aj vy?

Omáčka je jednoduchá - na cibuľke poduste domäkka huby. Ja som podusila bedle a pre lepšiu chuť (lebo v daždivej sezóne aká je tu teraz, nemajú ktovieakú chuť) som pár sušených hríbov, ani vopred namáčať ich netreba, v omáčke sa uvaria. Následne pridajte vopred uvarené gaštany, premiešajte, pridajte smotanu na varenie, dochuťte soľou, korením (dala som tentokrát biele, ktoré je aromatickejšie) a muškátovým orieškom. Omáčka je hotová a ak te si medzičasom uvarili špagety, tak ich môžete veselo pridať do omáčky a podávať posypané hrsťou parmezánu - Hiadlovca a petržlenovou vniatkou.

Ja som sa len tak zalizovala a veru ani prílohu vo forme dusenej zelenej fazuľky som nechcela, lebo som bola plná. Len vrelo odporúčam pre mäsopapkáčov pridať do omáčky aj jednu dobre dochutenú domácu klobásku alebo slaninku, ktoré zlomia sladkú chuť gaštanov a húb. Alebo viac hríbov.

Poobede sme sa vybrali do ne´dalekého mestečka Civita Castellana, kde sme prechádzku po Borgiovskej pevnosti a ospalom mestečku zakončili v bare so šálkou horúcej hustej výbornej krémovej čokolády a niečím z tohto širokého výberu. 


Asi je jasné, že som vysadená na sladké, však? 

No comments:

Post a Comment