Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Friday 7 November 2014

Tekvicová torta s ryžou

Sezóna tekvíc je v plnom prúde. Ja viem, že tekvice za normálych okolností vydržia celú zimu, ale tento rok mi Hokkaido ako nepodarené hnijú. Nejaký nápad, že prečo?

Tak som ich musela očistiť a pekne podusiť, dala som ich do mrazničky a teraz po kúsku vyberám a varím. Po osvedčených receptoch ako cestoviny s tekvicou, polievka, klasická slaná torta, gnocchi, pirohy, zapekaná tekvica, rizoto a iné, som sa rozhodla vyskúšať recept na novú slanú tortu. Tentokrát s celozrnnou ryžou.


Ryžu si uvarte v kuchte, s celozrnnou je to jednoduchšie a jednoznačne rýchlejšie. V miske zmiešajte uvarenú tekvicu, ryžu, vajce, strúhaný syr, čierne mleté korenie, soľ, muškátový oriešok a strúhanku podľa potreby. Zmes musí byť pomerne hustá, inak nebude držať tvar.

Zmesou naplňte tortové cesto, môžete použiť lístkové, alebo si ho urobte sami doma z cca 200 g múky, soli, oleja a trochy vody. Vymieste, nechajte odležať, vyvaľkajte, dajte do formy, naplňte plnkou a dajte piecť do predhriatj rúry na asi 30 minút. Pred podávaním nechajte vychladnúť, aby sa plnka spojila.

Dobrú chuť.

No comments:

Post a Comment