Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Monday 21 January 2013

Koláč Mississipi

Dnes som sa rozhodla upiecť tento koláč, ktorý je v kuchárskej knižke popísaný so zaujímavým názvom bahnový :) Nuž a z jeho obrázku mi aj bolo jasné prečo ... Je to koláč vhodný na rôzne príležitosti, ak potrebujete deťom do školy, idete niekam na večeru a chcete niečo priniesť, či na piknik.
No a keďže takúto príležitosť som mala aj ja, tak som ju využila. Veď na pojedanie čokolády som schopná nájsť každú výhovorku... :)
Ako vždy tento jednoduchý koláč spočíva len v tom, že zmiešate tekutiny so sypkými prísadami a dáte piecť do predhriatej rúry na asi 30 minút.
Na formu s priemerom, resp. dĺžkou 26cm potrebujete:
250 g masla, 175 g čokolády, 340 g cukru, 300 ml teplej vody, 1 čajová lyžička kávy nescafé - tieto všetky spoločne nechajte rozpustiť vo vodnom kúpeli. Nechajte vychladnúť na izbový teplotu a potom primiešajte 250 g múky zmiešanej s pol balíčkom prášku do pečiva, 55 g kakaového prášku a dvomi vajkami.
Zmiešajte, dajte do formy a pečte v rúre.
Po upečení vyberte z formy a nechajte vychladnúť na mriežke asi 10 minút. Pred podávaním posypte práškovým cukrom. Ja som ho podávala s rebarborovou marmeládou, ktorá skvele vyvážila sladkosť torty.


No comments:

Post a Comment