Radosť z varenia a chuť zeleniny

Jednoduchá a rýchla kuchyňa nielen pre vegetariánov, ale pre všetkých, ktorí sa rozhodli urobiť niečo pre seba a svoje telo a hlavne chcú objaviť krásu a rôznorodosť chutí zeleniny.

Saturday 5 January 2013

Pohánkové rizoto

Tak už zase chcem jesť niečo jednoduchšieho a hlavne nie príliš ťažké.
Toto jedlo je veľmi chutné, jednoduché na prípravu a hlavne rýchle, čiže ho viete spraviť aj keď prídete o siedmej z práce a ste totálne vyhladovaní.
Potrebujete cibuľku nasekanú nadrobno, cesnak, pór, brokolicu, mrkvu, huby ak máte, a vlastne akúkoľvek zeleninu máte v chladničke a chcete spotrebovať. No a samozrejme pohánku, ja používam nelúpanú pretože je zdravšia. Pohánku môžete nechať asi 15 minút napučať vo vode, potom jej príprava trvá naozaj extrémne krátko.
V hrnci si na oleji speníte cibuľku, cesnak a nakrájaný pór, po chvíli pridáte huby a na ružičky nasekanú brokolicu, či kel. Celé to necháte asi 5 minút dusiť a pridáte pohánku. Opražíte a podlejete troškou vody. Prikryjete a necháte dusiť, vodu pridávate podľa potreby. Ja som nastrúhanú mrkvu pridala až na konci, pretože surová mi chutí viacej. Na záver dochutíte soľou, bylinkami (ja som použila tymián) a chili papričkami, ak to chcete aj pikantné.

A je to.

Tento recept ešte môžete obzvlášniť pridaním rôznych druhov syru a obmeniť zeleninu podľa sezóny a máte jednoduché, zdravé e výdatné jedlo na stole za menej ako 20 minút.





Dobrú chuť.

No comments:

Post a Comment